ABM PEMBELAJARAN SOLAT/HAJI

KAABAH BLOCK SET & ANIMALS IN THE QURAN BLOCK SET

Waaah!! Dari 1 bangunan blok Kaabah, boleh bina 8 jenis haiwan! ๐Ÿ˜ฑ Jadi Ibu Ayah bukan sahaja boleh bercerita tentang sejarah pembinaan Kaabah & kisah hidup nabi, boleh juga bercerita tentang haiwan-haiwan yang ada disebut di dalam Al-Quran. Mesti anak-anak pun teruja nak dengar cerita ni! ๐Ÿ˜ Apa 8 haiwan yang boleh dibina tuโ“ 1๏ธโƒฃ …

KAABAH BLOCK SET & ANIMALS IN THE QURAN BLOCK SET Read More ยป

RAMADAN-01 : JADUAL PUASA BERSAIZ A3 (10 PCS)

๐‰๐š๐๐ฎ๐š๐ฅ ๐€๐ฆ๐š๐ฅ๐š๐ง ๐‡๐š๐ซ๐ข๐š๐ง ๐‘๐š๐ฆ๐š๐๐ก๐š๐ง ๐‘๐Œ๐Ÿ” Meriah nya Ramadhan anak kali ni dengan jadual Puasa Ramdhan. Bagus tau ada checklist ni untuk anak2. Mereka ada panduan, target apa yang nak dibuat setiap hari Contoh , semalam tanda solat tak cukup 5. Dorang akan nampak lebih jelas.. โ€œ Alamak semalam abang tak solat cukup 5, Jadi hari …

RAMADAN-01 : JADUAL PUASA BERSAIZ A3 (10 PCS) Read More ยป

CI34- KOMIK BESTNYA SOLAT

Siri Bestnya adalah Koleksi siri buku-buku Islami dalam bentuk grafik dan ilustrasi komik. Siri ini dibangunkan supaya memberi kemudahan dan pengisian yang bermanfaat kepada pembaca tak kira usia dan status tentang agama islam dengan kaedah yang santai dan informatif. Harga: RM10.00 Bilangan Muka Surat: 30m/s Bersaiz B5 Video Komik Bestnya Solat

SOLAT11- 15 KHALIFAH GENIUS RUKUN ISLAM

Alhamdulillah ๐Ÿคฒ๐Ÿป kini telah terbit permainan interaktif Pendidikan Islam PERTAMA DI MALAYSIA. Dengan menggunakan teknologi AR Gameboard RUKUN ISLAM (i5) terbukti mampu menarik minat anak2 dan pelajar2 untuk belajar tentang Rukun Islam dgn lebih mudah dan menyeronokkan. Antara kelebihan gameboard ini ialah: 1๏ธโƒฃ Menggunakan teknologi AR (augmented reality) perlu memuat turun apps di google playstore …

SOLAT11- 15 KHALIFAH GENIUS RUKUN ISLAM Read More ยป

SOLAT10- Ekplorasi Jom Haji

[Inovasi belajar konsep asas ibadah haji dengan mudah, lengkap dan menyeronokkan menggunakan Eksplorasi Jom Haji !] Berita baik buat semua ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ๐Ÿ”ฅ Ada ke kat sini yang tercari2 PAPAN PERMAINAN ISLAMIK yang kreatif dan inovatif? angkat tangan sikittt Haaaa ni lah dia EKPLORASI JOM HAJI ๐Ÿ™‹๐Ÿปโ€โ™‚๏ธ๐Ÿ™‹๐Ÿปโ€โ™‚๏ธ๐Ÿ™‹๐Ÿปโ€โ™‚๏ธ Eksplorasi Jom Haji mengandungi : ๐ŸŒธ 4 set bidak ( …

SOLAT10- Ekplorasi Jom Haji Read More ยป

KAFA90 : KEM BESTARI SOLAT TAHAP 2 (THN 4, 5 & 6) (NEW COVER)

“Ajarkan anak-anak kamu solat seawal usia mereka 7 tahun” – (Riwayat Tarmizi) Buku Kem Bestari Solat TAHAP 1 & TAHAP 2 ini mengandungi kaedah-kaedah yang lengkap untuk membimbing anak-anak anda mempelajari tatacara menunaikan solat dengan betul dan sempurna Kandungan yang komprehensif dan tepat di dalam buku ini diyakini mudah difahami seterusnya dapat mencapai objektif dalam …

KAFA90 : KEM BESTARI SOLAT TAHAP 2 (THN 4, 5 & 6) (NEW COVER) Read More ยป

KAFA89 : KEM BESTARI SOLAT TAHAP 1 (THN 1, 2 & 3) (NEW COVER)

“Ajarkan anak-anak kamu solat seawal usia mereka 7 tahun” – (Riwayat Tarmizi) Buku Kem Bestari Solat TAHAP 1 & TAHAP 2 ini mengandungi kaedah-kaedah yang lengkap untuk membimbing anak-anak anda mempelajari tatacara menunaikan solat dengan betul dan sempurna Kandungan yang komprehensif dan tepat di dalam buku ini diyakini mudah difahami seterusnya dapat mencapai objektif dalam …

KAFA89 : KEM BESTARI SOLAT TAHAP 1 (THN 1, 2 & 3) (NEW COVER) Read More ยป

SOLAT01- Eksplorasi Jom Solat

[Inovasi belajar dan mantapkan solat dengan Eksplorasi Jom Solat !] Berita baik buat semua  Ada ke kat sini yang tercari2 PERMAINAN MENDIDIK JIWA yang kreatif dan inovatif? angkat tangan sikittt Haaaa EKPLORASI ๐Ÿ™‹๐Ÿปโ€โ™‚๏ธ๐Ÿ™‹๐Ÿปโ€โ™‚๏ธ๐Ÿ™‹๐Ÿปโ€โ™‚๏ธ Eksplorasi solat mengandungi : ๐ŸŒธ 6 set bidak ( 2 biji setiap set)  ๐ŸŒธ 80 keping kad menguji minda ( Taharah) ๐ŸŒธ …

SOLAT01- Eksplorasi Jom Solat Read More ยป

Pro-haji -02- Buku KEMBARA BAITULLAH SICILIK

Mencari hadiah atau buku aktiviti yang bermanfaat untuk anak-anak? Sempena Aidiladha ini dapatkan Buku KEMBARA BAITULLAH SI CILIK yang disusun khas untuk kanak – kanak berumur 4 hingga 6 tahun. Buku ini memperkenalkan ibadah Haji dengan aktiviti berfokus kepada setiap rukun Haji dan juga penceritaan sirah Baitullah. Aktiviti yang dirangka merangkumi elemen Aqidah, Ibadah, Sirah, …

Pro-haji -02- Buku KEMBARA BAITULLAH SICILIK Read More ยป