ABM PEMBELAJARAN SOLAT/HAJI

KAMUS AL-KHALIL

– Pembelajaran Bahasa Arab secara kreatif dan sukarela merupakan salah satu faktor yang penting dalam meningkatkan keyakinan dan kefahaman pelajar untuk mempelajari Bahasa Arab. – Dalam hal ini, peranan dalam membantu dan mendidik pelajar tidak dapat, terletak pada bahu guru-guru yang mengajar mereka. -Kaedah pembelajaran- Bahasa Arab yang berkesan dan terancang sememangnya mampu membentuk pelajar …

KAMUS AL-KHALIL Read More »

KAMUS AL-MUYASSAR

– Pembelajaran Bahasa Arab secara kreatif dan sukarela merupakan salah satu faktor yang penting dalam meningkatkan keyakinan dan kefahaman pelajar untuk mempelajari Bahasa Arab. – Dalam hal ini, peranan dalam membantu dan mendidik pelajar tidak dapat, terletak pada bahu guru-guru yang mengajar mereka. -Kaedah pembelajaran- Bahasa Arab yang berkesan dan terancang sememangnya mampu membentuk pelajar …

KAMUS AL-MUYASSAR Read More »

RODA INOVATIF (KAEDAH MEMBINA AYAT BAHASA ARAB)

Memahami kaedah pengajaran membina ayat berdasarkan 3 langkah mudah dalam Roda Inovatif At-Taisir Menggunakan Roda Inovatif At-Taisir berdasarkan 6 jenis permainan yang diajarkan di dalam kursus Mengajar murid-murid membina ayat bahasa Arab dengan 4 Kemahiran yang telah diajarkan di dalam kursus. Keistimewaan Roda Inovatif At-Taisir Membantu murid membina ayat dengan mudah. Bersifat interaktif dan berkonsep …

RODA INOVATIF (KAEDAH MEMBINA AYAT BAHASA ARAB) Read More »

RODA TAJWID

Kaedah Mudah Mengesan Hukum Tajwid. Interaktif & Berkonsepkan Didik Hibur. Kelebihan Inovasi: Memudahkan murid mengesan hukum tajwid. Dapat mengenal pasti cara bacaan al-Quran dengan betul. Bersifat interaktif & berkonsepkan didik hibur. Alat bantu mengajar tajwid pertama di Malaysia (mengikut sukatan pelajaran Pendidikan Islam, Kementerian Pelajaran Malaysia) Spesifikasi: Pengarang: Ustazah Hashimah Bt. Md. Yusoff Penerbit: Al-Ameen Serve …

RODA TAJWID Read More »

KAD PINTAR JAWI HIJAAQ

Belajar jawi dengan cara yang paling mudah. Bantu anak kuasai jawi dengan mudah dan cepat. Antara cabaran utama dalam menguasai tulisan jawi adalah mengeja dan menyambung huruf. Set ini dicipta khas untuk menyelesaikan masalah itu. Satu Inovasi yang dinanti-nantikan dalam dunia Pendidikan Jawi, Pendidikan Islam dan Bahasa Arab. Kad Pintar Jawi ini membantu pelajar mengenal, menulis …

KAD PINTAR JAWI HIJAAQ Read More »

MUDAHNYA JAWI HIJAU (FLIP FLAP PADANAN HURUF JAWI RUMI)

Mudahnya Jawi adalah Alat Bantu Mengajar (ABM) yang membantu murid memadankan huruf Rumi dan Jawi dengan betul. — Mudahnya Jawi adalah Alat Bantu Mengajar (ABM) yang membantu murid memadankan huruf Rumi dan Jawi dengan betul. ABM ini disertakan dengan padanan gambar objek yang bermula dengan huruf tersebut bagi menambahkan minat murid untuk menggunakan Alat Bantu …

MUDAHNYA JAWI HIJAU (FLIP FLAP PADANAN HURUF JAWI RUMI) Read More »

EKSPRES JAWI KUNING (FLIP FLAP SUKU KATA TERBUKA)

ABM Ekspres Jawi: Flip Flap Suku Kata Terbuka Jawi memberi panduan kepada murid untuk membina suku kata terbuka menggunakan huruf-huruf Jawi dan menyambung dua huruf Jawi dalam suku kata tersebut. Kelebihan Merangsang pemikiran yang logik, memahami visual gambar dan bentuk serta mengasah pemikiran yang kreatif Memberi maklumat yang lengkap bagaimana bentuk huruf tunggal bertukar kepadaa …

EKSPRES JAWI KUNING (FLIP FLAP SUKU KATA TERBUKA) Read More »

BUKU MODUL & REKOD HAFAZAN HAFAZAN QURAN

Anda ingin anak anak dan pelajar anda menghafal al-Quran dengan MUDAH dan GEMBIRA? 😊 Jom dapatkan buku terbaru daripada Ustaz Zaid iaitu Buku Modul Dan Rekod Hafazan Al-Quran. Kelebihan :1. Buku ini sesuai untuk anak-anak yang berusia seawal 4 tahun dan keatas. 2. Hafazan dimulai dengan Surah Al-Fatihah sehingga Surah Al-Bayyinah pada akhir silibus. 3. …

BUKU MODUL & REKOD HAFAZAN HAFAZAN QURAN Read More »

KAABAH BLOCK SET & ANIMALS IN THE QURAN BLOCK SET

Waaah!! Dari 1 bangunan blok Kaabah, boleh bina 8 jenis haiwan! 😱 Jadi Ibu Ayah bukan sahaja boleh bercerita tentang sejarah pembinaan Kaabah & kisah hidup nabi, boleh juga bercerita tentang haiwan-haiwan yang ada disebut di dalam Al-Quran. Mesti anak-anak pun teruja nak dengar cerita ni! 😍 Apa 8 haiwan yang boleh dibina tu❓ 1️⃣ …

KAABAH BLOCK SET & ANIMALS IN THE QURAN BLOCK SET Read More »

RAMADAN-01 : JADUAL PUASA BERSAIZ A3 (10 PCS)

𝐉𝐚𝐝𝐮𝐚𝐥 𝐀𝐦𝐚𝐥𝐚𝐧 𝐇𝐚𝐫𝐢𝐚𝐧 𝐑𝐚𝐦𝐚𝐝𝐡𝐚𝐧 𝐑𝐌𝟔 Meriah nya Ramadhan anak kali ni dengan jadual Puasa Ramdhan. Bagus tau ada checklist ni untuk anak2. Mereka ada panduan, target apa yang nak dibuat setiap hari Contoh , semalam tanda solat tak cukup 5. Dorang akan nampak lebih jelas.. “ Alamak semalam abang tak solat cukup 5, Jadi hari …

RAMADAN-01 : JADUAL PUASA BERSAIZ A3 (10 PCS) Read More »

CI34- KOMIK BESTNYA SOLAT

Siri Bestnya adalah Koleksi siri buku-buku Islami dalam bentuk grafik dan ilustrasi komik. Siri ini dibangunkan supaya memberi kemudahan dan pengisian yang bermanfaat kepada pembaca tak kira usia dan status tentang agama islam dengan kaedah yang santai dan informatif. Harga: RM15.00 Bilangan Muka Surat: 32m/s Bersaiz B5 Video Komik Bestnya Solat https://www.youtube.com/watch?v=V5RQx2aBILshttps://www.youtube.com/watch?v=zqGZktDyjf8

SOLAT11- 15 KHALIFAH GENIUS RUKUN ISLAM

Alhamdulillah 🤲🏻 kini telah terbit permainan interaktif Pendidikan Islam PERTAMA DI MALAYSIA. Dengan menggunakan teknologi AR Gameboard RUKUN ISLAM (i5) terbukti mampu menarik minat anak2 dan pelajar2 untuk belajar tentang Rukun Islam dgn lebih mudah dan menyeronokkan. Antara kelebihan gameboard ini ialah: 1️⃣ Menggunakan teknologi AR (augmented reality) perlu memuat turun apps di google playstore …

SOLAT11- 15 KHALIFAH GENIUS RUKUN ISLAM Read More »

SOLAT10- Ekplorasi Jom Haji

[Inovasi belajar konsep asas ibadah haji dengan mudah, lengkap dan menyeronokkan menggunakan Eksplorasi Jom Haji !] Berita baik buat semua 🔥🔥🔥 Ada ke kat sini yang tercari2 PAPAN PERMAINAN ISLAMIK yang kreatif dan inovatif? angkat tangan sikittt Haaaa ni lah dia EKPLORASI JOM HAJI 🙋🏻‍♂️🙋🏻‍♂️🙋🏻‍♂️ Eksplorasi Jom Haji mengandungi : 🌸 4 set bidak ( …

SOLAT10- Ekplorasi Jom Haji Read More »

KAFA90 : KEM BESTARI SOLAT TAHAP 2 (THN 4, 5 & 6) (NEW COVER)

“Ajarkan anak-anak kamu solat seawal usia mereka 7 tahun” – (Riwayat Tarmizi) Buku Kem Bestari Solat TAHAP 1 & TAHAP 2 ini mengandungi kaedah-kaedah yang lengkap untuk membimbing anak-anak anda mempelajari tatacara menunaikan solat dengan betul dan sempurna Kandungan yang komprehensif dan tepat di dalam buku ini diyakini mudah difahami seterusnya dapat mencapai objektif dalam …

KAFA90 : KEM BESTARI SOLAT TAHAP 2 (THN 4, 5 & 6) (NEW COVER) Read More »

KAFA89 : KEM BESTARI SOLAT TAHAP 1 (THN 1, 2 & 3) (NEW COVER)

“Ajarkan anak-anak kamu solat seawal usia mereka 7 tahun” – (Riwayat Tarmizi) Buku Kem Bestari Solat TAHAP 1 & TAHAP 2 ini mengandungi kaedah-kaedah yang lengkap untuk membimbing anak-anak anda mempelajari tatacara menunaikan solat dengan betul dan sempurna Kandungan yang komprehensif dan tepat di dalam buku ini diyakini mudah difahami seterusnya dapat mencapai objektif dalam …

KAFA89 : KEM BESTARI SOLAT TAHAP 1 (THN 1, 2 & 3) (NEW COVER) Read More »

SOLAT01- Eksplorasi Jom Solat

[Inovasi belajar dan mantapkan solat dengan Eksplorasi Jom Solat !] Berita baik buat semua  Ada ke kat sini yang tercari2 PERMAINAN MENDIDIK JIWA yang kreatif dan inovatif? angkat tangan sikittt Haaaa EKPLORASI 🙋🏻‍♂️🙋🏻‍♂️🙋🏻‍♂️ Eksplorasi solat mengandungi : 🌸 6 set bidak ( 2 biji setiap set)  🌸 80 keping kad menguji minda ( Taharah) 🌸 …

SOLAT01- Eksplorasi Jom Solat Read More »

Pro-haji -02- Buku KEMBARA BAITULLAH SICILIK

Mencari hadiah atau buku aktiviti yang bermanfaat untuk anak-anak? Sempena Aidiladha ini dapatkan Buku KEMBARA BAITULLAH SI CILIK yang disusun khas untuk kanak – kanak berumur 4 hingga 6 tahun. Buku ini memperkenalkan ibadah Haji dengan aktiviti berfokus kepada setiap rukun Haji dan juga penceritaan sirah Baitullah. Aktiviti yang dirangka merangkumi elemen Aqidah, Ibadah, Sirah, …

Pro-haji -02- Buku KEMBARA BAITULLAH SICILIK Read More »

Scroll to Top